Hàbits saludables per a nens i nenes i per a tota la família

 

No hi ha res més difícil que canviar els hàbits ja establerts. Per això, és important ensenyar hàbits saludables als nens i nenes des de ben aviat; així serà més fàcil que els mantinguin quan siguin adults i es cuidin. Mantenir la salut de les persones és un dels objectius principals de l’Organització Mundial de la Salut, el reglament de la qual defineix la salut com “un estat de benestar físic, mental i social”. A Kids&Us sempre hem estat al costat de les famílies per ajudar-les a educar els seus fills i filles amb la missió que es converteixin en adults sans, independents i responsables. La nostra manera preferida d'aconseguir-ho és a través del joc... i alhora repassem una mica d'anglès!

Índex

 

La importància d’una vida sana

Els pares i mares, juntament amb els avis, les àvies i el professorat, som els principals responsables de la salut dels nostres fills i filles: els nostres hàbits i comportaments influeixen inevitablement en ells, que aprenen per imitació, com ja vam veure en l’article sobre principis de l'educació positiva en els quals es basa el nostre mètode d'ensenyament d’anglès.

Per assegurar un correcte desenvolupament psicofísic dels nostres fills i filles és fonamental ensenyar-los a respectar els altres, a expressar el que senten i a gestionar les emocions positives i negatives. Però això no és tot. Criar els nens i nenes de manera saludable també significar educar-los en matèria de salut. És important que aprenguin a cuidar-se des de ben petits i a respectar l'entorn on viuen. Ensenyar-los quins comportaments negatius afecten la salut és el primer pas per prevenir problemes en un futur. Donem bon exemple i establim a casa rutines que fomentin una vida sana.

Cuidar la higiene per mantenir-se sa: vocabulari en anglès

Cuidar la higiene per mantenir-se sa

Sembla obvi, però és important que els nens i nenes entenguin que la higiene personal és essencial. La higiene dental és un dels hàbits més importants que han d'aprendre des de ben petits per mantenir unes dents i genives sanes i evitar possibles problemes bucals. També és molt important aprendre a rentar-se bé les mans abans i després dels àpats, després d'anar al bany o esternudar, un gest molt important per evitar malalties i infeccions. Tots ho hem viscut de primera mà més que mai durant aquest últim any!

No obstant això, molts nens i nenes viuen la higiene personal com una obligació que s’ha de complir de mala gana. A Kids&Us volem ajudar-te a convertir aquestes petites accions en moments de joc, diversió i... per què no? Aprenentatge d’anglès. Al cap i a la fi, aprendre jugant és el nostre lema! Et deixem una cançó infantil ben senzilla per aprendre a rentar-se les mans correctament: Wash your hands!

Després d'aprendre a rentar-se les mans, compartim una llista de paraules útils en anglès per parlar de la higiene personal. Per què no intenteu inventar-vos una cançó infantil en anglès amb aquestes paraules?

Personal care: higiene personal
Health: salut
Deodorant: desodorant
Soap: sabó
Toothbrush: raspall de dents
Toothpaste: pasta de dents
Shampoo: xampú
Conditioner: condicionador
Hair dryer: assecador
Brush: raspall
Comb: pinta

Take a shower: dutxar-se
Take a bath: banyar-se
Brushing the teeth: raspallar-se les dents
Washing hands: rentar-se les mans
Combing: pentinar-se
Brushing: raspallar-se el cabell

Per als nens i nenes una mica més grans, que ja són capaços de fer-ho sols, et deixem un vídeo educatiu sobre la cura de la higiene personal.

 

Els tres pilars d’una vida sana: alimentació, esport i descans

La salut depèn en gran part de la dieta, l'estil de vida i el descans. Veiem específicament com crear hàbits saludables per als nens i nenes.

Bons hàbits d’alimentació

Una dieta sana i equilibrada és essencial per a un bon creixement. És important introduir tota mena d’aliments, però controlant les porcions que se’n consumeixen. D'aquesta manera, es podran prevenir alguns problemes de salut greus, com el sobrepès o les malalties cardiovasculars. A continuació, detallem alguns bons hàbits per a tota la família.

  • Limiteu a màxim els aliments que continguin grasses saturades, com les patates fregides o els refrescs. Intenteu substituir-los per fruites, verdures o productes làctics. Si als teus fills i filles no els agraden gaire, prepareu batuts amb iogurt o sorbets de fruita sans i casolans. Aquí us proposem preparar uns gelats de maduixa, plàtan i llimona deliciosos.
  • Creeu un ambient tranquil i relaxat durant els àpats. Han d'aprendre a menjar a poc a poc, perquè no se sentin plens de seguida i diguin “Mama, tinc gana” just una hora després dels àpats principals.
  • Acostumeu-los a beure molta aigua des de petits. Els ajudarà a eliminar l’excés de toxines i a mantenir-se hidratats, sobretot a l'estiu. Podeu substituir les begudes per sucs de fruita, però, millor si són fets a casa amb l'extractor de sucs. No obstant això, no abuseu dels sucs: recordeu que la fruita conté, per naturalesa, una bona dosi de sucre.

Bon estil de vida i hàbits de descans

El sedentarisme és un dels principals enemics de la salut. Hem recopilat algunes activitats que cal fomentar per evitar-lo.

  • Practicar qualsevol esport és una molt bona manera de prevenir problemes de salut i d’assegurar un bon desenvolupament físic dels nens i nenes. No obstant això, l'esport no ha de ser una obligació. Deixa que els teus fills i filles escullin l'activitat que més els agrada, així serà més fàcil que es converteixi en una agradable rutina diària o setmanal. Si parlem d'esports, n’hi ha molts per triar. Aquí us hem parlat dels esports en anglès: des dels esports amb pilota fins als aquàtics, n’hi ha per tots els gustos! Recorda que l'activitat física no només és bona per al cos, sinó també per la ment, perquè augmenta la capacitat de concentració i afavoreix la socialització.
  • Dedicar temps al joc. Mai ens cansarem de recordar que el joc és la millor eina educativa per garantir el desenvolupament mental i físic dels nens i nenes. Jugar els ajuda a familiaritzar-se amb l'espai que els envolta i a confiar en els altres. A més, el joc ajuda a educar els petits a cuidar l'entorn, a resoldre problemes i a aprendre com comportar-se en diverses situacions.
  • Llegir abans d'anar a dormir. Evitar les activitats estimulants abans d’anar-se’n a dormir ajuda a establir una rutina del son saludable, essencial per al correcte desenvolupament dels nens i nenes. Es pot crear un temps dedicat només a vosaltres mateixos: llegir amb els més petits permet reforçar la relació que es té amb ells, els ajuda a relaxar-se i estimula l'aprenentatge.

Activitats per promoure hàbits saludables en nens i nenes

Per ajudar-los a adquirir hàbits saludables i mantenir-los al llarg del temps, treballeu junts per crear un horari d'activitats diàries que inclogui els àpats, el temps d’activitat física i el temps de joc. Podeu crear un calendari de veritat, que us ajudi a organitzar millor el vostre dia a dia i a ensenyar als fills i filles el valor del temps i les rutines. Si vols fomentar la imaginació i la creativitat, demana’ls que creïn ells mateixos el calendari personalitzat. Necessitareu:

  • Cartó o paper de color
  • Tisores de punta rodona
  • Cola
  • Regle
  • Llapis de colors o retoladors

Ajuda’ls a dibuixar les línies de la quadrícula: pot ser un calendari setmanal o diari, que es podrà personalitzar amb totes les activitats. Ells mateixos podran decidir com decorar-lo. Si no teniu temps o no voleu fer-lo des de zero, a Kids&Us hem preparat una plantilla amb els dies de la setmana en anglès. Com sempre, volem combinar la utilitat amb la diversió: només cal imprimir l'arxiu i els més petits podran passar-s’ho bé mentre el decoren al seu gust i aprenen anglès.

Quan hagin acabat el calendari, fixeu una hora per dinar i berenar; així s’acostumaran a menjar quan toqui i evitaràs que mengin entre hores. També pots fer-los participar en la preparació dels plats. En aquest blog sovint hem plantejat receptes senzilles en anglès per fer-les tots junts. Cuinar és una activitat senzilla que ajuda els més petits a comprendre el valor dels aliments i la importància de menjar sa i regularment. A més, hi ha algun pla millor que estar a la cuina amb el papa i la mama? Si els teus fills i filles tenen gustos difícils, prova de seguir els consells de la nostra fada del menjar: amb el llibre Gina Ginger and The Food Fairy parlarem de la importància de preparar plats saborosos però nutritius mentre els nens i nenes aprenen paraules en anglès relacionades amb el món de la cuina.

Heu indicat al calendari l’hora d'anar-se’n a dormir, però els teus fills i filles no volen saber-ne res? No et preocupis, la fada de la son se n'encarregarà. Amb el conte Gina Ginger and her Sleep Fairy no només aprendran les paraules i expressions relacionades amb l’hora d’anar a dormir, sinó que sobretot podràs explicar-los per què és important anar-se’n a dormir a l’hora adequada.

En darrer lloc, no t’oblidis de descarregar les targetes per ensenyar hàbits saludables als nens i nenes que han creat els nostres experts per ajudar els més petits a créixer sans i forts alhora que desenvolupen bons hàbits per a la salut.

Banner_descargables_600x250px_GINA_CAT
Descobreix tots els consells de la Gina Ginger per a una rutina saludable!

 

Nueva llamada a la acción

 

Comparteix-ho a >