Els beneficis de ballar per als nens i nenes

Sabies que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana que els nens i joves d'entre 5 i 17 anys facin, com a mínim, una hora d'activitat física aeròbica al dia? En altres paraules: caminar, córrer, nedar, anar en bicicleta o... ballar! Complir un objectiu així no és gens fàcil... Especialment si anem a l'escola en cotxe, estem asseguts a classe tot el dia i a la tarda seguim al sofà enganxats a la tele. Malgrat que el ritme de vida que portem fa complicat passar temps en moviment a l’aire lliure, ballar ens pot ajudar a dedicar aquests minuts diaris a l'exercici d’una manera divertida. I, a més, per què no, podem fer-ho amb música en anglès!

En aquest post us volem explicar els múltiples beneficis que té la dansa per a tothom, especialment per als petits de casa. Ballar és un exercici complet, que protegeix i millora la salut, però també reforça el benestar emocional, crea vincles i ens ajuda a socialitzar. A més, en aquest blog ja us hem parlat de la importància de treballar hàbits saludables en família i de passar temps de qualitat junts; així doncs, prepareu-vos, tireu una cançó que us agradi i... shake your body!

Índex de continguts

  • Beneficis del ball per a la salut
  • Beneficis del ball per a la salut mental i emocional
  • Fun fact: ballar cançons en anglès per aprendre vocabulari

Beneficis del ball per a la salut

Blog_Kidsandus_Dance_02

Si l’OMS recomana uns minuts al dia d’exercici físic és perquè està demostrat que l'esport té molts beneficis per a la salut del cor, del cos i de la ment. L'activitat física contribueix a prevenir malalties, millora el benestar general, assegura el creixement saludable de nens i joves i, fins i tot, afavoreix l'aprenentatge. No obstant això, les dades apunten que 8 de cada 10 adolescents no es mouen prou i, si hi ha una cosa que hem après, és que s’han d'educar nens saludables per aconseguir que siguin adults saludables. És per això que l’OMS impulsa un pla per reduir el sedentarisme al 2030 i aconseguir així que hi hagi més persones actives per fer un món més sa. Per sumar-nos al repte, hem recollit deu beneficis del ball per la nostra salut. Animeu-vos a moure els malucs!

1. Ballar millora la capacitat pulmonar i cardíaca; per tant, ens ajuda a prevenir malalties cardiovasculars.

2. Ballar és útil per controlar el pes i reduir el greix corporal; així doncs, ens ajuda a prevenir totes les malalties associades a la obesitat.

3. Ballar afavoreix el bon creixement dels ossos i enforteix la musculatura, així com la resistència. També millora la flexibilitat.

4. Ballar millora l'equilibri, la coordinació i l’agilitat.

5. Ballar desenvolupa el sentit del ritme i l’oïda musical.

6. Ballar ajuda els més petits a prendre consciència i tenir control del seu cos i de l'espai. Els ajuda a desenvolupar la psicomotricitat, la concentració i els reflexos.

7. Ballar ensenya a controlar la respiració per gestionar millor l'energia, fet que ens permetrà fer servir la respiració com a eina per combatre l'estrès o l’ansietat.

8. Ballar corregeix la postura corporal.

9. Ballar millora la salut neurològica perquè estimula diverses àrees del cervell. Quan ballem, el cervell planifica el moviment, envia instruccions als músculs, ens manté en equilibri, recorda les posicions i ens permet sincronitzar el moviment amb la música.

10. Ballar desenvolupa l'expressió corporal.

Us convidem a navegar per internet per descobrir més beneficis del ball per a la salut i trucs per posar-los en pràctica en família. I si encara no esteu del tot convençuts, a continuació, repassem els beneficis del ball per a la salut mental i emocional de grans i petits.

Beneficis del ball per a la salut mental i emocional

Blog_Kidsandus_Dance_03

Practicar esport regularment millora la nostra qualitat de vida en general i afavoreix el nostre benestar emocional perquè quan ens sentim bé per fora, també ens sentim bé per dins. Ballar és un exercici complet en què intervé tot el cos i si hi sumem els beneficis de la música per a la salut, el resultat és que el ball millora l'autoestima i també la salut mental. I què és el millor de tot plegat? Que no cal ser un gran ballarí per gaudir de tots aquests beneficis!

1. Ballar és un desestressant natural. Ajuda a alliberar tensions, a controlar l'estrès i l'ansietat, i a millorar el nostre estat d’ànim.

2. Ballar puja l'autoestima i millora la confiança en un mateix.

3. Ballar promou la salut psicològica i la maduresa emocional dels més petits. La dansa ens permet expressar el que sentim i alliberar energia.

4. Ballar ens fa més sociables perquè ens ajuda a crear vincles amb altres persones.

5. Ballar fomenta la creativitat i la imaginació. També potencia la sensibilitat i el plaer artístic.

6. Ballar impulsa l'espontaneïtat, ajuda a superar la timidesa i la vergonya. També ens ensenya a improvisar, molt útil per a la gestió de problemes.

7. Ballar ensenya disciplina, tant física com mental, i també la importància de l'esforç i la constància. En el cas de nens i nenes, aquest aprenentatge els ajudarà a ser adults més compromesos i responsables.

8. Ballar millora la memòria i fomenta l'aprenentatge, sobretot si volem aprendre’ns una coreografia nova.

9. Ballar ajuda a treballar l'agilitat mental i la concentració.

10. Ballar ens permet passar estones meravelloses en família i col·leccionar bons records junts.

Fun fact: ballar cançons en anglès per aprendre vocabulari

El ball és innat: tot i que podem aprendre i perfeccionar la tècnica, estem predisposats a moure’ns seguint el ritme de la música des que naixem. Això el converteix en un idioma universal i en un mètode natural per aprendre. El ball fomenta situacions relaxades i divertides que podem aprofitar per aprendre paraules i expressions noves en anglès. El moviment, juntament amb les melodies i les tornades encomanadisses, ens ho posa molt més fàcil. Al blog i al canal de YouTube de Kids&Us trobareu moltes cançons en anglès per moure l'esquelet en família. Així doncs, let’s dance!

 

Nueva llamada a la acción

Comparteix-ho a >