El passat dilluns 30 de setembre, l'Ateneu Barcelonès va ser l'escenari d'un esdeveniment organitzat per Kids&Us en col·laboració amb el Diari Ara. En aquesta trobada, David Bueno, doctor en Biologia i investigador, i Marta García, directora de Producte de Kids&Us, van explorar l'impacte de les emocions, el joc i la repetició en l'aprenentatge d'idiomes per als més petits.
El mètode de Kids&Us
Marta García va explicar com el mètode de Kids&Us es basa en l'adquisició natural de l'idioma, reproduint el mateix procés amb què els nens aprenen la seva llengua materna. “Reproduïm el procés natural d’adquisició del llenguatge”, va indicar, assenyalant que els nens comencen a aprendre anglès des del primer any de vida i segueixen una seqüència de fases: escoltar, entendre, parlar, llegir i escriure. Aquest enfocament permet que els nens assimilin l'idioma amb confiança, adaptant-se al seu ritme de desenvolupament.
“Els nens aprenen sense adonar-se’n, com ho farien amb la seva llengua materna, el que genera una major motivació i confiança”. Els primers anys són claus, ja que el cervell infantil està en ple procés de desenvolupament i és capaç d'absorbir nous idiomes amb una facilitat increïble. Kids&Us utilitza aquest potencial per introduir l'anglès de manera divertida, sense forçar l'aprenentatge, sinó integrant-lo en la seva vida diària a través de jocs, cançons i activitats quotidianes.
La repetició, clau en l'aprenentatge
David Bueno va destacar la importància de la repetició en el procés d'aprenentatge, recordant que “si fas alguna cosa i no ho repeteixes, al cap de dos mesos només recordaràs un 10%”. La metodologia de Kids&Us utilitza la repetició no només a classe, sinó també a casa, on els nens escolten àudios diàriament com a part de la seva rutina. Marta García va subratllar que aquesta repetició els ajuda a arribar a classe millor preparats, amb l'idioma integrat en el seu dia a dia i llestos per interactuar.
Les pistes d'àudio i els jocs repetitius no només es converteixen en una eina per recordar, també són una manera d'integrar l'idioma en la seva rutina diària, creant un aprenentatge constant i orgànic. “La repetició fa que el cervell consideri la informació com a rellevant i la guardi a la memòria a llarg termini”, va afegir David Bueno, destacant la importància de mantenir aquest ritme constant per garantir un aprenentatge sòlid i durador.
Esforç, constància i recompensa
L'esforç és fonamental perquè el cervell s'activi al màxim i assimili el que ha après de manera eficaç. “L'esforç no ha de veure's com una càrrega, sinó com un procés que et porta a la recompensa”, va comentar David Bueno, subratllant que el cervell respon millor quan percep que hi ha una recompensa a l'esforç. És per això que l'aprenentatge ha d'estar sempre relacionat amb una motivació emocional, la qual cosa garanteix que el nen es mantingui compromès amb el procés.
Per la seva banda, Marta García va reflexionar sobre com la constància i la dedicació són elements essencials en el procés d'aprenentatge d'un idioma. “L'esforç es veu recompensat en cada petit avanç que el nen aconsegueix. És un procés gradual, i la clau és no desistir”, va comentar. I tal com es va sentenciar David Bueno, “quan l'aprenentatge s'ajusta a les capacitats del cervell i es reforça amb esforç, la recompensa és duradora i gratificant”.
Si voleu saber tots els detalls sobre l’aventura d’aprendre anglès a Kids&Us, no us ho penseu! Trobeu el vostre centre Kids&Us més proper, i veniu a conèixer-nos en persona!