Ensenyament d’anglès a bebès: el que sap la neurociència sobre l'aprenentatge primerenc

 

L'esperit explorador de l’ésser humà és innat i incontenible, especialment, en els nadons. Des dels primers mesos de vida, investiguen el seu entorn a través dels sentits descobrint a poc a poc el curiós món que els envolta. Aquesta intrèpida aventura és clau per al seu desenvolupament cognitiu i, per tant, per a l'adquisició del llenguatge.  

Què diu la neurociència sobre l'aprenentatge d’un segon idioma en bebès d’1 i 2 anys? 

MicrosoftTeams-image (11)

Tiziana Cotrufo, doctora en neurobiologia per la Scuola Normale Superiore de Pisa i docent a la Universitat de Barcelona, apunta que «des d’un punt de vista neurobiològic, podem afirmar amb tota seguretat que, com més petits són els infants, més plasticitat tenen al cervell. Per “plasticitat” ens referim normalment a la capacitat del cervell per adaptar-se al canvi i, per tant, aprendre de manera més ràpida. Per descomptat, els sistemes intrínsecs ja hauran construït connexions neuronals, però l’aprenentatge de noves habilitats dependrà de les experiències significatives en què participi el nen». 

Nueva llamada a la acción

Aprendre un segon idioma en edats primerenques pot generar confusió en els infants? 

MicrosoftTeams-image (10)-2

«Des del punt de vista del desenvolupament cognitiu i del llenguatge, aprendre un segon idioma no confon en absolut els bebès tan petits», afirma Cotrufo. Exposa que a vegades els nens que aprenen més d’un idioma des de tan petits podrien barrejar els idiomes o començar a parlar més tard que els seus coetanis. No obstant això, no és un problema a futur. De fet, un cop comencin a parlar, ho faran amb una propietat i pronunciació perfectes gràcies precisament a la plasticitat cerebral de què parlàvem abans.  

Tiziana Cotrufo ens comenta que els neurocientífics parlen de use it or lose it quan es refereixen a les capacitats nervioses del cervell. És a dir, «si el cervell no rep estímuls, es perdran les connexions que no s’estiguin fent servir. És essencial que proporcionem als nostres petits estímuls a través d'experiències significatives i emocionalment positives per a ells. Això és particularment important durant els primers anys de vida, quan els bebès tenen millor plasticitat cerebral i, per tant, millor capacitat d’aprenentatge». 

 

Quins són els factors clau que la neurociència identifica en el procés d’aprenentatge entre els 0 i els 3 anys? 

Ens ho explica el mestre d’educació infantil i neuropsicòleg Raúl Bermejo: 

1. Llibertat de moviment. És essencial que el bebè tingui llibertat de moviment per explorar el seu entorn, treballar els estímuls motors i experimentar des de diferents perspectives. Això es potencia a partir dels dos anys quan els bebès comencen a jugar socialitzant i a tenir un millor aprenentatge en grup. 

2. Ambient còmode i segur. Una bona organització de l'espai és clau perquè l’aprenentatge flueixi i per potenciar la curiositat dels més menuts. Si el bebè se sent segur en un determinat espai, la confiança creixerà i aleshores explorarà l'entorn amb més seguretat i es potenciarà l'aprenentatge. 

3. Estimulació sensomotora. És essencial estimular els cinc sentits i la capacitat de moviment. Els bebès reben tota la informació sobre el seu entorn a través dels sentits. Per tant, és fonamental estimular-los per despertar-los la curiositat. 

4. Ús de materials naturals i textures diferents. Per mantenir l'atenció dels bebès, és important que els oferim diversos estímuls. Els bebès d'entre un i dos anys mantenen l'atenció durant una mitjana de quatre a sis minuts; per tant, tenir accés a diversos estímuls i activitats serà ideal per fomentar l'aprenentatge. 

5. Vincle afectiu. La seguretat i les emocions positives que el bebè associa a les activitats són essencials per continuar aprenent de manera lúdica, dinàmica i significativa. 
 

 

Com incorporem aquests factors clau als nostres cursos de Babies (Mousy i Linda)? 

El mètode Natural English de Kids&Us treballa sobre aquests fonaments de la neurociència per oferir un aprenentatge de l’anglès global, natural i intuïtiu. Des del primer any de vida, Kids&Us proporciona un entorn segur, acollidor i estimulant perquè els infants creixin mentre aprenen anglès al ritme de la seva curiositat. També aprenen a relacionar l'anglès amb emocions positives en classes on els colors, la música i les sorpreses són sempre els protagonistes. Fora de l'aula, els materials a l'abast de les famílies ofereixen la possibilitat de continuar construint aquest vincle afectiu també a casa. 

 

Descobreix més detalls dels nostres cursos per a bebès d’1 i 2 anys a la nostra

Pàgina Web.


Nueva llamada a la acción

 

Compártelo en >