Blog Kids&Us

El paper de la tecnologia en l’aprenentatge de l’anglès amb sentit

Written by Emma Johnson | 5/09/24 10:30

 

Tecnologia i aprenentatge. Dues paraules que, de la mà, són un assumpte de primer ordre en l’àmbit de l’ensenyament. Quin valor afegit aporta la primera a la segona? Com treure’n el màxim profit en l’àmbit educatiu? Com ensenyar als infants a fer-ne un ús útil i responsable? Són moltes les preguntes que es plantegen els protagonistes del sistema educatiu.  

A Kids&Us, “pensem que la qüestió o la pregunta que hem de resoldre no és «tecnologia sí o tecnologia no»”, diu la nostra Chief Product Officer, Marta García, “sinó que el que hem de fer és un bon ús d'aquesta tecnologia; fer-la servir amb sentit i de manera responsable” 

Per això, amb l'evolució de la nostra essència en el marc del projecte Upgrading the Essence, i combinant la innovació pedagògica amb la tecnològica, hem creat un entorn integrat en el qual l’itinerari d’aprenentatge individual i personalitzat es complementa amb les activitats col·laboratives; les experiències a l’aula amb les activitats grupals. Així, als cursos d’Animal Planet, l'experiència d’aprenentatge és un metajoc que connecta l'espai presencial amb el digital. Una experiència global que té lloc a la classe i que continua, es complementa i es retroalimenta fora de l’aula.  

Tecnologia i aprenentatge 

En un context en què l’ús de la tecnologia en l'educació genera una controvèrsia constant, Héctor Ruiz, investigador en psicologia cognitiva de l’aprenentatge i director de la International Science Teaching Foundation, en una trobada amb Marta García, apunta que “estan apareixent molts malentesos que barregen els usos de la tecnologia i els posen tots al mateix sac quan, en realitat, efectivament hi ha usos qüestionables, però altres són clarament beneficiosos”. Per tant, la qüestió no és l’ús en si, sinó com s’utilitza i els beneficis que aporta: “Quan hi ha un ús de la tecnologia regulat, controlat i explícitament dirigit, ens proporciona una quantitat de recursos a l’aprenentatge de qualitat que difícilment podríem aconseguir sense fer-la servir”.  

Alineat en la mateixa línia de debat, la confluència entre la innovació tecnològica i la metodologia pedagògica tradicional també és un dels aspectes que desperten intriga: quant temps i quin espai es dona a les aules a cada material, a cada eina. “És una falsa dicotomia pensar que utilitzarem o tecnologia o llibres, o tecnologia o conversa. Tot ho farem en el moment oportú: farem servir la tecnologia on ens pugui donar un valor afegit”, conclou Héctor Ruiz sobre la relació entre materials tradicionals, com llibres o llibretes, i eines tecnològiques com tauletes, ordinadors o altres aplicacions. 

Una connexió que ofereix el millor dels dos mons

Sota aquest prisma, en un món que connecta presencial i digital, “el que volem fer a Kids&Us”, tal com apunta Marta García, és “combinar, amb encert, el millor dels dos mons”. Per una part, tot allò que aporta i genera l’entorn presencial: “la capacitat d’interactuar i de comunicar-se de manera natural en un entorn real”. I per altra, el que ens dona la tecnologia: “coses que l’ésser humà encara no arriba a fer o que no es poden fer de la mateixa manera quan estem treballant en grup i que, en un espai individual, sí que l’alumne pot practicar i li pot permetre multiplicar les opcions d’èxit”. 

El motiu d’aquesta connexió entre ambdós mons, afegeix Marta García, és que “l’ensenyament connectat és un ensenyament en què tu estàs obtenint informació contínuament de què està passant al cap dels teus alumnes; de si estan aprenent adequadament; de si estan entenent-ho adequadament; de quines dificultats tenen... I aquí la tecnologia et pot ajudar a obtenir aquesta informació per llavors prendre millors decisions sobre què fer a continuació”. 

My Way: l'experiència digital de Kids&Us

Des de Kids&Us, alineats amb l'evolució del nostre mètode, hem creat My Way, el nou món digital dirigit exclusivament al nostre alumnat perquè tot el que aprèn a classe tingui continuïtat a casa. Un món en què la interacció i la col·laboració entre si és constant per completar les missions i reptes que planteja My Way. D'aquesta manera, com indica Héctor Ruiz, “la tecnologia ens ofereix, doncs, una quantitat de recursos multimèdia, més enllà dels que ens poden oferir una pissarra o un llibre de paper; ens ofereix interactivitat, la possibilitat d’estar aprenent de manera activa, fet que és clau per a l’aprenentatge”. 

“Vivim en un món que és físic i també digital”, recorda Marta García. Un escenari real per a totes les edats, en el qual els més grans han d’educar, guiar i conduir els més menuts. “Les institucions educatives tenim la responsabilitat d'acompanyar el nostre alumnat, d’ajudar-lo a ser competents digitalment, de desenvolupar la competència que sí o sí necessitarà quan hagi de treballar o, fins i tot ara, durant la vida acadèmica” conclou la nostra Chief Product Officer abans de sentenciar i reafirmar que “no podem obviar que això forma part de la realitat, sinó que hem d’incloure-ho i naturalitzar-ho”. 

 

Vols saber-ne més? Troba el centre Kids&Us més proper i vine a visitar-nos en persona! Tenim moltes ganes de conèixer-te.